Go Global: Kina som marked (AVLYST!)
Seminar
Go Global gir deg inspirasjon til å se muligheter for vekst i internasjonale markeder og senker barrierene for å satse.
19. mars arrangerer Innovasjon Norge Go Global med fokus på det Kinesiske markedet i samarbeid med NCE Blue Legasea, Norwegian Rooms og ÅKP.
Kina er en av våre viktigste handelspartnere i Asia og har de siste årene hatt en høy og stabil økonomisk vekst. Kina skal arrangere vinter-OL i Beijing i 2022, og dette åpner store muligheter for norsk næringsliv.
Innovasjon Norge har initiert prosjektet ‘China2022’, en helhetlig og langsiktig eksportsatsing frem mot OL i Beijing for å posisjonere Norge og det norske næringslivet i Kina. Viktige mulighetsområder vil blant annet være skandinavisk design og møbel, sjømat, helsekost og næringsmiddel, landbruksvarer, reiseliv, og digitale løsninger.
På seminaret får du innsikt i:
- Hvilke markedsmuligheter finnes for norsk næringsliv i Kina og hvor har norske bedrifter konkurransefortrinn
- Hva kan vi lære av norske bedrifter som har satset internasjonalt?
- Hvordan redusere risiko og oppnå raskere markedsintroduksjon og vekst?
- Hva kan Innovasjon Norge hjelpe med på veien?
- Innovasjon Norges eksportsatsing «China2022»
Arrangementet er gratis.