Merkevarebygging for havnæringene
Innovasjon Norge er arrangør av dette webinaret som presenteres under Blå Uke 2021. Programmet henvender seg til bedrifter i havnæringene med et internasjonalt vekstpotensial, som kan dra nytte av en sterk nasjonal merkevare. Her vil dere blant andre få møte Calanus som skal snakke om sin reise.

Webinaret er en del av programmet til Blå Uke, en festival fylt med faglige arrangementer, i samspill med kultur- og opplevelsesnæringen - med havet i fokus. Uken er til for alle som jobber i og rundt havnæringene, og arrangeres i Bodø i uke 21.
Merkevaren Norge handler om å posisjonere Norge ved å fortelle en felles historie om hvem vi er, hvor vi kommer fra og hva vi kan tilby. I tillegg omfatter satsingen en rekke verktøy som norske bedrifter kan benytte seg av i sitt arbeid ute for å bli mer synlig internasjonalt og bli valgt av flere.
Program:
- Velkommen v/Monica Ahyee Regionsdirektør Innovasjon Norge Nordland
- Hva kan merkevaren Norge bety for din bedrift? v/Ingrid Nærnes, Spesialrådgiver Merkevaren Norge og Helene Friis, Direktør Strategisk Posisjonering, Innovasjon Norge
- Bedriftscase: Calanus
- Internasjonalisering & eksport – hvordan kan Innovasjon Norge bidra