Go to aakp.no
A PROGRAM IN

Dette sier deltakerne: ScaleUp tvinger fram fokus på det viktige

— Ved å være med på ScaleUp ble vi satt i en situasjon der vi faktisk måtte bruke tid til det viktige.

Blue Legasea
image00056.jpeg

Bildet: Jørund Reite i Ulstein Entreprenør. 

Det sier  Ole Alexander Eidsvold, salgs- og markedssjef  i IT-selskapet ISI AS, som holder til på Åndalsnes. Han legger til: 

— ScaleUp er lagt opp på en slik måte at du får tvunget gjennom diskusjoner som bør tas. I hverdagen kan slike diskusjoner fort bli utsatt. Derfor gjorde også ScaleUp at vi fikk utviklet ikke bare selskapet, men vi som var med fikk også utviklet oss som ledergruppe. 
ISI.jpg
Isi: Fred Husøy til venstre, Ole Alexander Eidsvold til høyre.

Dette er daglig leder Fred Husøy helt enig i. Han legger i tillegg vekt på den faglige tyngden man får gjennom å delta i ScaleUp.

— Foredragene er nyttige, fordi de i stor grad handler om bedrifter som er, eller har vært, på samme reise som oss. I tillegg var vi ekstremt fornøyde med mentoren vår, Arild Bødal i Invest24 AS, som virkelig satt seg inn i problemstillingen. Det var fint å bli pushet på tanker og få tilbakemelding fra mange ulike perspektiver.

Fornøyd med utbyttet

Også deltakere fra Ulstein Betong Marine er fornøyd med utbyttet bedriften fikk fra å være med på ScaleUp.

— Deltakelse på ScaleUp har vært svært interessant, inspirerende og lærerikt, sier daglig leder i Ulstein Betongindustri, Erlend Haugsbø. 

Han får bifall av Jørund Reite, som er daglig leder i Ulstein Entreprenør. 

— Mentorordningen til ScaleUp er veldig bra, og vi var svært fornøyd med vår mentor, Andreas Andenæs, som er CEO i Opsahl AS.
image00052.jpeg
Erlend Haugsbø.

— Verdifull erfaring

Noe som var litt spesielt i denne runden av ScaleUp var at ÅKP hadde med en intern deltaker i den maritime klynga GCE Blue Maritime. Deltakelsen var en del av klyngas pågående strategiprosess for å definere sin fremtidige retning.

— Underveis i løpet har vi både blitt utfordret, styrket, engasjert, frustrert, stolt og hele veien jobbet med mantraet «Trust the process» i bakhodet, sier markedssjef for GCE Blue Maritime, Juuni Vatne, og legger til: 
— Erfaringene og innsikten vi har oppnådd gjennom ScaleUp-programmet legger et viktig fundament for videre strategisk arbeid og gir verdifull erfaring.

Juuni  Elisabeth VatneA__KP Dag 1 Maj-24 _43 of 86_.jpg