Go to aakp.no
A PROGRAM IN

Go Global China

Hvordan kan vi øke samarbeid mellom norske og kinesiske bedrifter?

Blue Legasea
Skjermbilde 2020-04-02 kl. 17.26.40.png

Innovasjon Norge arrangerte Go Global webinar med fokus på det kinesiske markedet i samarbeid med NCE Blue Legasea, Norwegian Rooms og ÅKP.

Kina er en av våre viktigste handelspartnere i Asia og har de siste årene hatt en høy og stabil økonomisk vekst. Kina skal arrangere vinter-OL i Beijing i 2022, og dette åpner store muligheter for norsk næringsliv.

Innovasjon Norge har initiert prosjektet ‘China2022’, en helhetlig og langsiktig eksportsatsing frem mot OL i Beijing for å posisjonere Norge og det norske næringslivet i Kina. Viktige mulighetsområder vil blant annet være skandinavisk design og møbel, sjømat, helsekost og næringsmiddel, landbruksvarer, reiseliv, og digitale løsninger.

Opptak og presentasjoner

På seminaret fikk deltakerne innsikt i:

• Hvilke markedsmuligheter finnes for norsk næringsliv i Kina og hvor har norske bedrifter konkurransefortrinn?
• Hva kan Innovasjon Norge hjelpe med på veien?
• Innovasjon Norges eksportsatsing «China2022»

Se presentasjonene til foredragsholderne Christian Hedløw Engh og Liv Inger Tønjum. 

Se også opptak fra webinaret Go Global China: