Go Global China
Hvordan kan vi øke samarbeid mellom norske og kinesiske bedrifter?
Innovasjon Norge arrangerte Go Global webinar med fokus på det kinesiske markedet i samarbeid med NCE Blue Legasea, Norwegian Rooms og ÅKP.
Kina er en av våre viktigste handelspartnere i Asia og har de siste årene hatt en høy og stabil økonomisk vekst. Kina skal arrangere vinter-OL i Beijing i 2022, og dette åpner store muligheter for norsk næringsliv.
Innovasjon Norge har initiert prosjektet ‘China2022’, en helhetlig og langsiktig eksportsatsing frem mot OL i Beijing for å posisjonere Norge og det norske næringslivet i Kina. Viktige mulighetsområder vil blant annet være skandinavisk design og møbel, sjømat, helsekost og næringsmiddel, landbruksvarer, reiseliv, og digitale løsninger.
Opptak og presentasjoner
På seminaret fikk deltakerne innsikt i:
• Hvilke markedsmuligheter finnes for norsk næringsliv i Kina og hvor har norske bedrifter konkurransefortrinn?
• Hva kan Innovasjon Norge hjelpe med på veien?
• Innovasjon Norges eksportsatsing «China2022»
Se presentasjonene til foredragsholderne Christian Hedløw Engh og Liv Inger Tønjum.
Se også opptak fra webinaret Go Global China: